BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
This article investigates whether cognitive dissonance exists in the post-purchase phase in the mobile phone industry. It asks if mobile phone users are fully satisfied since they are usually overloaded with information during the purchasing period. Three dimensions of dissonance were measured in 283 university students. The results provide interesting insights. The major differences between the high and low dissonance groups are being influenced by other people’s opinions, difficulty in finding information, product involvement, and satisfaction with mobile phones/operators. These findings reveal that consumers are ‘not unhappy’ with their mobile phones/operators, but not extremely happy either. However, there is ample room for improvements in the level of consumer satisfaction. Marketers should give consumers’ perceptions of communicated messages high priority. The messages need to be straightforward and clear in the consumers’ interpretation as this will reduce negative feelings after purchase
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
Graff, Jens. Sophonthummapharn, Kittipong. Parida, Vinit.
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ลิงค์ฐานข้อมูล
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2555
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่