BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
Small and medium-sized enterprises (SMEs) are competing under an increasingly turbulent and globalbusiness environment. Products made in any global corner can easily be transferred and sold in other partsof the world. Nowadays, the term global market is no longer restricted to large or multinational firms. Thecompetition is open to all types of firms. Nevertheless, SMEs normally have limited business resources tocompete under a global scenario compared to their larger counterparts, especially for Thai SMEs. In thispaper, the author argues that SMEs need to be creative, innovative, and have unique strategy to enter theglobal market successfully. Thai SMEs should enthusiastically apply customer and entrepreneurial orientationsto their business at individual and organizational level. Several tactical business practices discussed will helpThai SMEs become customer-oriented entrepreneurial firms. Further it is stressed that, the higher the firmûspursuit of customer and entrepreneurial orientations, the better will be the firm business performance.Key words: customer-oriented entrepreneurial film, global market
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
Kittipong Sophonthummapharn
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ลิงค์ฐานข้อมูล
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2550
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่