BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
The use of messaging service as a marketing channel has not been sufficiently explored in the marketing literature. The purpose of this study is to: (1) examine the effect of technology readiness on cellular (mobile) telephone users in association with the propensity to subscribe to commercial short messaging services, (2) identify the types of short messaging services in demand, and (3) identify the preferred receiving time and frequency. The study uses the technology readiness index (TRI) as a part of a comprehensive questionnaire to conduct the study among cellular telephone users in Thailand. Multivariate statistical techniques were used in analyzing the data. The findings suggest that an individual’s technology readiness plays a minor role in explaining a cell telephone user’s attitude towards subscribing to commercial short messaging services. Nonetheless, a number of short messaging services are demanded by cell telephone users. The preferred receiving time varied during the day while the preferred receiving frequency is one to three times per day
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
Sophonthummapharn, Kittipong Tesar, George.
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ลิงค์ฐานข้อมูล
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2550
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่