BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
This research aims to assess the influence of social networking information on consumers’ purchasing. Data were collected by using questionnaire. The useable 364 respondents were analyzed with the Structural Equation Modeling (SEM) to explain the relationship of all hypothesized variables. Even though the consumer received information from different type of social media, the results reveal that all media have been classified at moderate level of important, with the mean of 3.10 for interpersonal media, 3.14 for public media and 3.10 for marketing media. The results from simulating SEM indicate that consumer attitude is the most influence factor on purchasing goods or services via internet. This could be explained that Attitude was affected from several variables, specifically direct tested variable such as interpersonal media, public media, and marketing media. Furthermore, the control variables also affect the Attitude in a various level. The control variables include Perceived easiness, Perceived advantage, and Perceived control. When focusing merely the three media, they all have indirect effect on the intention to purchase online. However, the analysis expose that the most influence media is marketing media and followed by interpersonal media and public media respectively. Keywords: Online social networking, Online purchasing, Marketing media, Consumer behavior, Information sources
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
Kittipong Sophonthummapharn
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2565
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่