BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
Mascot is one of the communication strategies that is used as a business communication tool in both domestic and international communications. Previous researches found out the use of a mascot as spokesperson in their studies. This research used content analysis as a methodology to collect data. Thirteen studies about mascot in Thailand were found by using “mascot” as the keyword to find related studies in Tci-Thaijo.org. Then, two instructors coded variables; research method, type of participants, type of mascots, and topics and variables in 13 cases. Quantitative data was used to analyze frequency and percentage. The results showed that most studies use qualitative methods to analyze successful mascots and create effective mascots for organization, community, and marketing communication tools. Most studies analyzed and developed mascot identity as the topics and variables. Future studies about mascots should develop tools or questionnaires for generating effective and suitable national and international mascots for profit and non-profit organizations or communities. Keywords: mascot, content analysis, identity, visual communication, semiotic communication
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1. ผศ. จิตรกร ผดุง
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ลิงค์ฐานข้อมูล
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับชาติ_กลุ่ม2
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2566
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่