BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal thai):
ชื่อวารสารที่ตีพิมพ์(Journal english):
บทคัดย่อ (Abstract):
Teachers and university lecturers face an unsolved problem, which is students’ multitasking behaviors during class time, such as texting or playing a game. It is important to examine the most powerful predictor that can result in students’ educational performances. Meta-analysis was used to analyze the research articles, which were published with the keywords, multitasking, class performance, and texting. We selected 14 research articles published during 2008-2013 from online databases, and four articles met the predetermined inclusion criteria. Effect size of each pair of variables was used as the dependent variable. The findings revealed that the students’ expectancy and value on SNSs usages is the best significant predictor of their educational performances, followed by their motivation and ability in using SNSs, prior educational performances, usage behaviors of SNSs in class, and their personal characteristics, respectively. Future study should conduct a longitudinal design to better understand the effect of multitasking in the classroom.
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1.Proud Arunrangsiwed 2. Sarinya Kongtieng
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลการเผยแพร่ (Journal Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2560
2567/2024
2566/2023
2565/2022
2564/2021
2563/2020
2562/2019
2561/2018
2560/2017
2559/2016
2558/2015
2557/2014
2556/2013
2555/2012
2554/2011
2553/2010
2552/2009
2551/2008
2550/2007
2549/2006
2548/2005
2547/2004
วันที่เผยแพร่:
วันที่ได้รัการอนุมัติ:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่พิมพ์ - ฉบับที่ – หน้า:
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่