BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
นางสาววิราภรณ์ แก้วขาว
นางสาววิราภรณ์ แก้วขาว
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
บทคัดย่อ (Abstract):
The air transportation business in Thailand is continually growing up. Therefore, the overview of the aviation industry is getting bigger as well. Asa result, the low-cost airline which offers both domestic and international flights has been enormously popular for all kinds of passengers. The lower fare ticket than other types of airlines makes it be another traveling option. Moreover, Thailand has international airports around the country, so the low-cost airline has to focus on the quantity of passengers for making its profit. However, reducing costs and providing best service for the passengers must be happed simultaneously. Therefore, many tools and technologies were used to drive the organization to achieve its goals in this era. Among the change that occurs quickly, intense competition has continued. It is extremely important that organization need to improve all goods and services to be faster, lower the process complexity and easy to access. Recently, thai society is likely to be information society and social community, so every message will be shown in public media though internet channel because internet is become an important technology in people’s daily life. To make their lifestyle in trend and being a part of community people communicate via the internet because it can be used anywhere and anytime. So, using of the internet website and mobile applications is more comfortable for their lives. The passengers can access information quickly by using their smart phone, tablet or laptop computer. Therefore, the service provider has to develop various applications always up to date for create credibility from the customer who use the services. By using this channel the services provider can contact to the customer directly and on time, so they can share problem and find solution quickly. In the same way, they can use electronic financial transaction via the application which revived international standard. Those things will create a competitive advantage to the low-cost airlines with good image and get more customers. For this reason, the low-cost airline will be famous and success in the future. Keywords: Mobile Application, Website, channel of service, low cost airlines, Digital Age
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1.กิ่งแก้ว เอี่ยมแฉล้ม 2.ชฎาพร จักรทอง 3.เคียงเดือน พิจิตรชุมพล 4.พิมพา พินิจสารภิรมย์ 5.พิรานันท์ จันทวิโรจน์ 6.วิราภรณ์ แก้วขาว
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลวารสาร (Proceeding Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2562
2567
2566
2565
2564
2563
2562
รูปแบบ Proceeding:
Fullpaper
แบบบทคัดย่อ (Abstract)
รูปแบบการนำเสนอ:
Oral
การนำเสนอแบบ Poster
วันที่เผยแพร่:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่ - ฉบับที่ – หน้าที่:
ข้อมูลการประชุม (Conference Infomation)
ชื่อการประชุม:
หน่วยงาน / องค์กรที่จัดประชุม:
สถานที่จัดการประชุม:
ช่วงวันจัดงาน:
ถึงวันที่
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่