BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
บทคัดย่อ (Abstract):
The purpose of this study were to study the perceptions of consumers towards the marketing communication and brand image of Dairy Farming Promotion Organization of Thailand, to the difference of demographics towards the marketing communication and brand image, and to study the influence of marketing communication on brand image of Dairy Farming Promotion Organization of Thailand. This research was a quantitative research using questionnaires as the data collection tool. Data were collected from 400 customers whom bought Thai-Denmark dairy products for their own consumption or for others. The statistical techniques applied for analysis consist of the percentage, frequency, mean, standard deviation and Multiple Regression Analysis. The results on marketing communication perceptions showed that the consumers had overall perceptions as moderate level. The scores were descending from the Ads and PRs, sales promotions and personal media respectively. Furthermore, the brand image perception analysis result indicated that the consumer shad overall opinions as highest level. The scores were descending from product benefits, attitude, and product features respectively. The result of the demographic factors influencing the marketing communication perceptions indicated that those who had different on age, marital status, and career were having different perceptions. Similarly, those who had different on gender, age, marital status, education, and career were having different perceptions on brand image. From the multiple regression analysis, it could be concluded that the overall perception of marketing communication through personal media had the highest impact on brand image. On each specific aspect, the personal media also influenced the perception on product benefits, attitude, and product features Dairy Farming Promotion Organization of Thailand’s products. Keyword: marketing communication, Product Image, Dairy Farming Promotion Organization of Thailand
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1.ธิดาภรณ์ ศรีฟ้า 2.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลวารสาร (Proceeding Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2563
2567
2566
2565
2564
2563
2562
รูปแบบ Proceeding:
Fullpaper
แบบบทคัดย่อ (Abstract)
รูปแบบการนำเสนอ:
Oral
การนำเสนอแบบ Poster
วันที่เผยแพร่:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่ - ฉบับที่ – หน้าที่:
ข้อมูลการประชุม (Conference Infomation)
ชื่อการประชุม:
หน่วยงาน / องค์กรที่จัดประชุม:
สถานที่จัดการประชุม:
ช่วงวันจัดงาน:
ถึงวันที่
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่