BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
บทคัดย่อ (Abstract):
Abstract This research aimed to study the behavior and influencing factors of white collar’s online shopping. The samples of 420 white collar people retrieved from 5 districts of Bangkok. Questionnaire was used as research instrument for collecting data and the data were analyzed using statistical techniques of frequency percentage and mean. The results revealed that smart phone was currently the main device for connecting internet. The majority of white collar were perceived that there are websites or sources they can do shopping online. Advertising via online media was the main channel they perceived the most. From marketing factor analysis, it was found that the most important factor influencing their online shopping was distribution factor. The next essential factors were price, product, and promotion respectively. Keywords: Online shopping, Marketing factors, Consumer behavior, Smartphone, Internet
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1.อรอนงค์ สรรเสริญ 2.ชูพรรค แพงไธสง 3.กิตติพงษ์ โสภณธรรมภาณ
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลวารสาร (Proceeding Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2561
2567
2566
2565
2564
2563
2562
รูปแบบ Proceeding:
Fullpaper
แบบบทคัดย่อ (Abstract)
รูปแบบการนำเสนอ:
Oral
การนำเสนอแบบ Poster
วันที่เผยแพร่:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่ - ฉบับที่ – หน้าที่:
ข้อมูลการประชุม (Conference Infomation)
ชื่อการประชุม:
หน่วยงาน / องค์กรที่จัดประชุม:
สถานที่จัดการประชุม:
ช่วงวันจัดงาน:
ถึงวันที่
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่