BUS++
Toggle navigation
รายละเอียดงานวิจัย
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ดร.ศริญญา คงเที่ยง
ชื่องานวิจัย(Article thai):
ชื่องานวิจัย(Article english):
บทคัดย่อ (Abstract):
Strategically marketing communication of the global corporations have been used for their official websites as a tool to communicate for over a decade. This study aimed to investigate how the Nike official websites use visual and textual communication as strategic marketing communication. Besides, forty-six official websites from 46 countries of the Nike Company were used as a cases. This study focused on two communication strategies, visual and textual communication. That is, there were two sections, banner ads and product categories. Moreover, an analytical framework was divided for four themes; visual on banner ads, textural on banner ads, visual on product categories, and textual on product categories. The results shown that visuals on banners use global pictures rather than local pictures. Textual communication on banners used English language rather than others. However, the text on the product category used English and others almost equally. Eventually, all of the official websites used pictures globally on its product categories section. This study can be beneficial for international corporations to enhance international communication strategies. Keywords: Visual Texts Communication, International Business Communication, Website
ผู้วิจัยร่วม(Authors):
1. Jitthakorn Phadung
ลิงค์ฐานข้อมูลที่เผยแพร่:
ไม่มีไฟล์
ข้อมูลวารสาร (Proceeding Infomation)
เผยแพร่ระดับ:
ระดับนานาชาติ
ระดับชาติ (TCI)
ปีเผยแพร่:
2564
2567
2566
2565
2564
2563
2562
รูปแบบ Proceeding:
Fullpaper
แบบบทคัดย่อ (Abstract)
รูปแบบการนำเสนอ:
Oral
การนำเสนอแบบ Poster
วันที่เผยแพร่:
เลขที่ ISBN / ISSN / DOI:
ปีที่ - ฉบับที่ – หน้าที่:
ข้อมูลการประชุม (Conference Infomation)
ชื่อการประชุม:
หน่วยงาน / องค์กรที่จัดประชุม:
สถานที่จัดการประชุม:
ช่วงวันจัดงาน:
ถึงวันที่
×
Logout
คุณต้องการออกจากใช่หรือไม่